keskiviikko 11. toukokuuta 2011

Uutta toivoa kuolleille, leikitäänpä lääkärileikkejä.

Mitä teille sanoo sana "laihdutusleikkaus". Taudinhoitoni tässä vaiheessa ompelulangan taa piiloon mahtuva tyttöihminen, jolla on lääketieteellinen peruskoulutus, ehdotti minulle laihdutusleikkausta. Olin jo nousta tuolille seisomaan. En kuitenkaan. Aloin penätä haittoja. Millaista leikkausta oli typsykkä minulle kaavaillut? Pantaa vatsalaukkuun? Vatsalaukun ohitusta? Vaiko mitäkö. Miten esim. ohitusleikkaus vaikuttaa lääkkeiden imeytymiseen? Entäs jos saan ahimimiskohtauksen? Tai ahmin sokeriherkkuja? Pystynkö oksentamaan, jos tulee oksennustauti? Entäpäs jos pitää kesäkuumalla juoda riittävästi? Onko järkeä hoitaa seurausta, jos ei syyhyn pystytä puuttumaan hänen mielestään riittävällä nopeudella? Pitää olla ennen leikkausta laihduttanut pussidietillä N kiloa. Ryhmässä pitää olla sen ja sen aikaa, että saadaan annoskoot paikoilleen. Enkä jaksa kuukkeloida sitä, mitä kaikkea laihdutusleikkaus oikein pitää sisällään.

Kuulosti siinä lyhykäisesti esiteltynä siltä, että homma ei todellakaan ole minulle. Varsinkaan, kun olen vasta toipilaana. Arki on jo muutenkin haastellista ja paljon asioita voitettavana. Niin sitten siihen ängetään vielä erittäin vaivaloinen projekti! Olen varma, että homma hutkaa pieleen, jos nyt lähdetään soitellen sotaan. Mitenhän tässä ajatuksensa sanoiksi pukisi parhaiten? Noh, kysynkin teiltä, että leikitäänkö pikku lääkärileikki? Eli sinä olet lääkäri ja minä potilas, reippaasti edelleen ylipainoa, kaikesta huolimatta. Mutta olen valinnutkin tien, joka vie perille hitaasti mutta varmasti.

No niin, mitä sinä suosittelet ylipainoiselle? Siis suuresti ylipainoiselle, joka terveyssyistä tahtoo eroon painostaan. Mistä lähdetään? Vastata voi kommenttilomakkeella. Saatanpa arvoa itsekseni jopa yhden kirjasen palkinnoksi parhaasta/pahimmasta ehdotuksesta. Minä itse olen siis diktatorinen ylivalvoja ja vasen käteni on onnetar.

Turasin vielä ulkoasunkin kanssa vähäsen. Menen nyt puutahraani pelmuamaan. 
Lähetä kommentti